Konsorcjum Zaćmienie

GŁÓWNA STRONA SOJUSZU


#1 2011-11-02 14:45:43

Kudlaszcz

Admin

Zarejestrowany: 2011-10-31
Posty: 56
Punktów :   

FAQ WALKA

Jak wygląda walka?
Gdy dochodzi do konfrontacji między dwoma graczami następuje wzajemny ostrzał. Walka rozgrywa się rundami, w których jednocześnie strzelają do siebie atakujący i obrońca, po zakończeniu rundy robiony jest bilans strat i rozpoczyna się kolejna runda. Jeżeli żadna ze stron nie wygra w ciągu 6 rund, walka kończy się remisem (jeżeli obie floty zostaną zniszczone w tej samej rundzie, walka również kończy się remisem) - agresor wraca wówczas z pozostałą flotą na planetę, z której ją wysłał, nie rabując przy tym planety obrońcy. Jeżeli agresor wygra to zabierze z planety do 50% każdego z surowców a 30% wydanego na zniszczoną flotę (obrona się nie liczy - za wyjątkiem universum 39 i 40) metalu i kryształu zostaje zamienione w "kupę śmieci" unoszących się na orbicie planety. Bilans całej walki wysłany jest w postaci raportu wojennego (RW) do obu graczy.

Czy można zobaczyć jak walczyły statki, gdzie latały, jakie robiły manewry? Czy można sterować statkami podczas bitwy?
OGame nie jest typową gra animowaną. Jedynym dowodem na to, że walka się odbyła jest raport wojenny - zawierający stany obu flot (obrony) w każdej rundzie i ich wzajemny obstrzał. Nie można sterować statkami, gdyż nie ma tu żadnego pola walki. Pamiętajmy, że gra jest obsługiwana tylko przez przeglądarkę internetową.

Ile trzeba mieć statków żeby zacząć atakowanie planet innych graczy?
Do tego wystarczy już 1 lekki myśliwiec i 1 mały transporter (przy planetach pozbawionych obrony wystarczy nawet sam transporter). Trzeba tylko wybrać gracza słabego, takiego, który nie ma jeszcze na pewno obrony na planecie.

Czy podczas ataku można przejąć/zniszczyć czyjąś planetę?
Niestety nie można ani przejąć ani zniszczyć czyjejś planety. Można niszczyć jedynie obronę znajdującą się na planecie oraz grabić surowce z tej planety. Nie można również zniszczyć budynków cywilnych/produkcyjnych/badawczych. Obowiązuje zasada równości wszystkich graczy, więc każdy ma prawo do rozwijania się.

Czy można zaatakować planetę, która nie ma ani floty, ani obrony ?
Można. Do ataku na taką planetę wystarczy nawet sam transporter (jeżeli przeciwnik dysponuje flotą lub może na tej planecie wybudować działka to lepiej jednak dołączyć jakieś bojowe statki). Bitwa taka automatycznie jest wygrana przez atakującego, który zbiera surowce.

Czy flota stacjonująca przy mojej planecie też broni planety podczas ataku?
Tak, zarówno flota jak i obrona biorą udział w walce i ich atak następuje równocześnie.

Czy można zaatakować tylko flotę na orbicie planety, nie atakując obrony (albo odwrotnie)?
Nie, atak zawsze następuje na całą planetę.

Czy można zaatakować flotę w locie, w czasie przemieszczania się w galaktyce?
Nie. Flota przemieszczającą się jest całkowicie bezpieczna. Jedynym zagrożeniem jest falanga czujników, która wykrywa poruszającą się floty i pozwala tak graczowi skoordynować atak, że flota zostanie przyłapana przy zetknięciu się z planetą.

Czy mozna atakowac graczy niezalogowanych?
Tak. Jest to nawet bardziej opłacalne, gdyż wiesz, ze gracz nie zareaguje na Twój atak i nie będzie dobudowywał obrony lub ocalał surowce (flotę).

Czy jest jakaś rożnica pomiędzy atakiem na gracza będącego online a offline?
Technicznie atak wyglądać będzie tak samo. A jednak gdy gracz jest online może przeciwdziałać agresorowi. Może wybudować więcej obrony, wydać lub wysłać surowce oraz ocalić flotę wysyłając ja na inna planetę.

Czy można atakować graczy zbanowanych lub będących na urlopie?
Gracza będącego na urlopie nie zaatakujesz, dzięki ochronie jaką gwarantuje urlop. Gracza zbanowanego (o ile nie ma dodatkowo urlopu) można atakować.

Czy można atakować członków własnego sojuszu lub osoby z BuddyListy?
Oczywiście, że tak. Jednak prawdopodobnie wtedy zostaniesz wyrzucony z sojuszu a osoba, którą miałeś w BuddyLiście nie będzie już twoim przyjacielem.

Kiedy wysyłam flotę z misją "Napadaj" to z mojej planety znikają prawie wszystkie surowce. A kiedy flota przylatuje z powrotem przywozi znacznie więcej niż zrabowała. Co się dzieje?
Kiedy wysyłasz flotę z misją "Napadaj" nie wpisuj nic w tabelce "Surowce". Tabelkę tą uzupełniasz tylko wtedy kiedy chcesz wywieźć jakieś surowce z własnej planety.

Ile surowców można zrabować z planety? Od czego zależy jakie surowce zrabuję?
Po każdym ataku możesz zabrać maksymalnie 50% każdego surowca. Przy czym ładownia floty zapełniana jest w następujący sposób:

Oznaczenia:
M, K, D - ilość poszczególnych surowców na planecie w chwili ataku
Ład - ładowność floty
RM, RK, RD - rabunek poszczególnych surowców
min(x;y) - mniejsza z wymienionych wielkości

uwaga - na każdym kroku wynik zaokrąglany jest w dół do pełnej liczby!

1) RM1 = min(Ład/3 ; M/2) ' pierwszy rabunek metalu
1a) Ład1 = Ład - RM1 ' aktualizacja wolnej ładowności

2) RK1 = min(Ład1/2 ; K/2) ' pierwszy rabunek kryształu
2a) Ład2 = Ład1 - RK1 ' aktualizacja wolnej ładowności

3) RD = min(Ład2 ; D/2) ' rabunek deuteru
3a) Ład3 = Ład2 - RD ' aktualizacja wolnej ładowności

4) RM2 = min(Ład3/2 ; M/2-RM1) ' drugi rabunek metalu
4a) Ład4 = Ład3 - RM2 ' aktualizacja wolnej ładowności

5) RK2 = min(Ład4 ; K/2-RK1) ' drugi rabunek kryształu

Ostateczny rabunek poszczególnych surowców to:
metal: RM1+RM2
kryształ: RK1+RK2
deuter: RD

Algorytm opracowany przez ogameobserwator na podstawie SKernel_Result.cpp z projektu SpeedSim. Adaptacja by kmic
(jeśli są zastrzeżenia co do powyższego algorytmu to proszę o PW z uwagami do moderatorów GiK)
Więcej informacji i mała pomoc techniczna: Poprawki w FAQ i Tutorialach

Tak więc nie można określić, żeby flota zabrała tylko jeden z surowców albo najpierw ten surowiec a potem inny.
Należy zwrócic uwagę na fakt (co wynika z powyższego algorytmu), że przy przewadze metalu nad innymi surowcami potrzebna jest "zapasowa" ładowność transportów. Przy samym metalu pojemność floty musi byc o połowe większa niż ilość metalu.

Czy jest jakiś limit ataków nałożony na gracza?
Tak. Każdemu graczowi możesz zaatakować każdą z planet tylko 6 razy w ciągu 24h (liczone od pierwszego ataku, a nie dobowo!) [Uwaga, księżyce są liczone tak jak osobna planeta].
Łamanie tej reguły znane jest jako "bashing" (czyt. reguła "ciągłych atakow").
UWAGA! Jako atak liczone jest także każde wysłanie z misją Szpieguj floty INNEJ niż same sondy szpiegowskie, nie jest natomiast liczone wysłanie sond z misją Atakuj by utworzyć Pole Zniszczeń (więcej szczegółów: FAQ: Szpiegowanie pyt. 7).
Ataki rakietowe nie są liczone jako atak w sensie reguły basha.
Do sumy atakow wliczane jest tez niszczenie ksiezyca (misja niszcz).
W przypadku wojny między dwoma sojuszami zasada basha nie obowiązuje(szczegoly w Regulaminie Wojen).
Więcej informacji na temat przepisów bashingu znajduje się w punkcie 4. Zasad gry.

Czy po sześciu atakach na jedną z planet gracza mogę atakować inne planety (tego samego gracza lub innego) w ciągu tych 24 godzin?
Tak. Ataki na każdą z planet liczy się osobno. Zatem jeśli gracz ma 9 planet to możesz go zaatakować 9 razy po 6 ataków czyli 54 razy, plus każdy księżyc po 6 ataków i można dojść aż do 108 ataków.

Czy jak gracz został zaatakowany przez kogoś 6 razy to inni mogą go atakować?
Tak. Limit 6 ataków dawany jest każdemu agresorowi z osobna, zatem gracz może być zaatakowany wielokrotnie w ciągu 24 godzin jeśli agresorami są różne osoby.

Czy jeśli mój sojusznik jest atakowany, to mogę wysłać swoją flotę na jego orbitę, żeby pomogła mu w obronie?
Jest to możliwe tylko na tych universach, na których wprowadzono do gry tzw. ACS (Alliance Combat System - System Walk Sojuszniczych).
Na polskim Ogame są to aktualnie wszystkie uni.
Szczegółowy opis tutaj: Poradnik: Walka Zjednoczonych Flot, FAQ: ACS (system walk sojuszniczych).

Czy można kogoś zaatakować we dwie osoby?
Jest to możliwe tylko na tych universach, na których wprowadzono do gry tzw. ACS (Alliance Combat System - System Walk Sojuszniczych).
Na polskim Ogame są to aktualnie wszystkie uni.
Szczegółowy opis tutaj: Poradnik: Walka Zjednoczonych Flot, FAQ: ACS (system walk sojuszniczych).

Na pozostałych uni można jedynie tak skoordynować ataki, żeby (silniejsza) flota jednego gracza przyleciała pierwsza a po niej (słabsza) flota drugiego gracza. Nie da się jednak zrobić tak, żeby obie floty zaatakowały równocześnie (zawsze jedna z flot przyleci wcześniej) lub jako jedna połączona flota.

Czy da się naprawić flotę lub obronę? Ile to kosztuje?
Każda ze zniszczonych jednostek obronnych planety ma 70% szansy na naprawę natychmiast po zakończeniu walki. Do naprawy dochodzi niezależnie od wyniku bitwy (czy się wygrało, czy przegrało) a naprawione budynki są w pełni sprawne. Uszkodzone, ale nie zniszczone, statki również zostają naprawione automatycznie zaraz po bitwie. Naprawa jest natychmiastowa i nie wymaga ingerencji gracza (nic nie trzeba klikać) a w dodatku jest całkowicie darmowa. (UWAGA: każde uszkodzenie statku w danej walce zwiększa jego szansę na zniszczenie w tejże walce - nie musi stracić wszystkich swoich "punktów życia" aby został zniszczony).

Wysłałem jedną flotę, która miała zniszczyć obronę u wroga a zaraz za nią posłałem flotę do rabowania planety. Zniszczyłem mu obronę pierwszą flotą, ale gdy przyleciała druga flota nadal były jednostki obronne i zniszczyły mi transportery. Jak to możliwe? Obrońca nie mógłby tak szybko wybudować tych jednostek.
Zaraz po bitwie każdy budynek obronny ma 70% szans na odbudowanie (patrz poprzednie pytanie). Jest więc złym pomysłem dzielić flotę na tę, która ma niszczyć i zaraz za nią wysyłać tę, która ma rabować.

Jak porównywać czyjąś sile defensywna z moim potencjałem ofensywnym? Skąd mogę wiedzieć czy nie będę miał dużych strat?
Im więcej doświadczenia nabędziesz w walce, tym lepiej będziesz wiedział czy atak na danego gracza się opłaca. Nieocenionym narzędziem jest tutaj symulator bitwy SpeedSim dostępny pod tym adresem http://sourceforge.net/projects/speedsim. Żeby uniknąć strat lepszych statków warto gromadzić duże ilości "mięsa armatniego" czyli słabszych jednostek przejmujących cześć obstrzału na siebie.

Czy używając SpeedSim'a trzeba za każdym razem wpisywać ręcznie swoje technologie, ilości statków itd.?
Wystarczy swoje dane zapisać w pliku tekstowym (najlepiej w takim formacie jaki generują sondy szpiegowskie), następnie przed każdą symulacją kopiujesz te dane i wklejasz w okienko poniżej napisu "Pole wczytywania". Wystarczy teraz kliknąć "Czytaj". Gotowe, wszystkie twoje dane są wczytane (zapewne błąd w tym programie sprawia, że technologie nie są wczytywane i trzeba je za każdym razem ręcznie wprowadzać). Program rozróżnia czy wklejone dane ma wczytać w pola agresora lub obrońcy poprzez występowanie informacji o surowcach. Jeżeli surowce występują to dane przypisze do pól obrońcy, jeżeli surowce nie występują to dane przypisane zostaną do pól agresora. (Uwaga: program posiada możliwość zapisywanie danych agresora i obroncy, wystarczy w menu "Flota" wybrać "Zapisz flotę" a potem rodzaj zapisywanej floty - spowoduje to zapisanie tylko i wyłącznie floty, nie zostaną zapisane ani technologie, ani położenia).

Jak powinienem zorganizować atak?
Po pierwsze sprawdź czy gracz jest offline czy online (FAQ: Galaktyka pyt. 11). Zdecydowanie lepiej atakować jest graczy nieaktywnych gdyż nie zareagują na Twój atak. Po drugie przeskanuj twoj cel sondami szpiegowskimi. Zobacz czy atak na planete ma sens czyli czy twoj cel ma duzo surowcow lub flote, ktora mozesz zniszczyc i przetworzyc recyklerami. Nastepnie jesli nie jestes pewny zwyciestwa uzyj proramu SpeedSim do obliczenia bilansu walki. Wyslij flote i obserwuj czy gracz czasem sie nie zaloguje.

Planuję zniszczyć flotę graczowi. Jak najlepiej wysłać recyklery, żebym miał pewność, że zbiorą wszystkie szczątki po tej bitwie?
Po pierwsze upewnij się, ile będzie szczątków. W SpeedSim'ie podana jest prawdopodobna wielkość pola szczątek oraz ilość recyklerów potrzebna do ich zebrania. Wyślij najpierw recyklery w miejsce gdzie dojdzie do bitwy (ustaw współrzędne atakowanej planety i PZ (Pola Zniszczen), misja "Zbieraj"), a dopiero po pewnym czasie flotę wojenną. Dobierz tak czas wylotu floty wojennej, żeby recyklery przyleciały na miejsce chwilę po niej. Stosując taką taktykę unikniesz przechwycenia szczątków przez innych graczy (w tym również atakowanego).

Chciałem wysłać recyklery przed moją flotą wojenną, ale nie mogę gdyż pojawia się komunikat "Flota nie mogła zostać wysłana! Brak pola zniszczeń lub planeta niezamieszkała i powinna zostać skolonizowana!". Czy można jakoś temu zaradzić?
Tak. Wyślij jedną sondę szpiegowską z misją "Napadaj" (NIE JEST to traktowane jako atak i NIE zmniejsza liczby dozwolonych ataków na tę planetę). Powstanie wtedy pole szczątków, na które bez problemu polecą recyklery (a za nimi twoja flota wojenna).

W zakładce wiadomości mam Raport Wojenny, który wygląda tak "Raport wojenny (A,B) [współrzędne] (V:X,A:Y)". Co oznaczają poszczególne wartości (A, B, X i Y)?
Taki format nagłówka RW (raportu wojennego) dostajesz w przypadku gdy ty atakujesz kogoś (jeżeli ktoś atakuje ciebie nagłówek nie będzie zawierał (A,B)). A oznacza liczbę rund (czyli informacji o tym ile i z jaką siłą strzeliła flota agresora i obrońcy) pomniejszoną o 1. B jest liczbą twoich jednostek, które przetrwały walkę. X to straty obrońcy zaś Y straty atakującego liczone w punktach strukturalnych.

Pod koniec raportu wojennego jest napisane "Na tych współrzędnych znajduje się teraz X metalu i Y kryształu." Czy te surowce od razu trafiają do moich magazynów? Jeżeli nie to jak mogę je zebrać?
Po każdej bitwie na orbicie zostaje po 30% metalu i kryształu (na universum 60 jest to wyjątkowo 60%,na universum Draco i Io 70%, na universum Fornax 50%), które to surowce zostały wydane na budowę zniszczonej floty (obrona się nie liczy - wyjątek: na Uni 39 i 40 szczątki ze zniszczonej obrony RÓWNIEŻ wchodzą w skład Pola Zniszczeń). Surowce te można zebrać tylko przy pomocy statku zwanego Recyklerem. Więcej szczegółów w pytaniu 18 FAQ: Statki i floty.

Co to jest ta farma? Gdzie taka farmę można znaleźć?
Farmy to planety użytkowników, którzy z reguły są nieaktywni lub zaniedbują obronę. Farmy cechuje to, że mają dużo niechronionych surowców przez co stają się wyśmienitym celem dla najeźdźców. Niestety farm trzeba szukać samemu lub dowiadywać się o ich lokalizacji od sojuszników.

Czy wojnę można wypowiedzieć dowolnemu graczowi?
Nie. Wojnę wypowiada sojusz innemu sojuszowi, bez względu na jego liczebność. Jeżeli chcesz zaatakować innego gracza (nieważne czy jest w sojuszu czy nie) to nie musisz mu wypowiadać wojny, po prostu atakujesz go.

Jak wypowiedzieć jakiemuś sojuszowi wojnę?
Należy ten fakt ogłosić na forum Ogame.pl w dziale "Wojny" (jest to między innymi informacja dla GO). Po zamieszczeniu tam deklaracji wojennej należy odczekać 12h zanim zasada bashu przestanie obowiązywać i będzie można atakować graczy z wrogiego sojuszu bez ograniczeń. Na stronie zewnętrznej sojuszu musi widnieć wypowiedziana wojna wraz z odnośnikiem (linkiem) do odpowiedniego tematu na Forum Ogame. W temacie deklaracji wojny nazwy obu sojuszy muszą zostać wymienione poprawnie. Sojusz, któremu wypowiadasz wojnę nie musi wyrażać zgody.

Po co w ogóle wypowiada się wojny?
Kiedy dwa sojusze nie są w stanie wojny, ich członkowie mogą się atakować maksymalnie 6 razy dziennie (szczegóły w pytaniu 15). Po zgłoszeniu na forum wypowiedzenia wojny, w ciągu następnych 12h, ataki nadal muszą być przeprowadzane zgodne z regulaminem. Zaś podczas wojny członkowie obu sojuszy mogą atakować się nawzajem znacznie częściej niż to wynika z regulaminu, gdyż nie obowiązuje zasada bashingu. Podczas wojny nadal obowiązuje noobprotection (patrz - następne pytanie).

Czy słabsi gracze są chronieni jakoś przed znacznie silniejszymi graczami?
Tak. Gracze, którzy mają mniej niż 5k punktów mogą być atakowani tylko przez graczy do pięciu razy silniejszych niż oni (patrząc na punkty). Przykładowo: gracza o 50 punktach może zaatakować gracz o 200 punktach, ale gracz o 300 punktach już nie. Zasada ta zwana jest z angielskiego "Noobprotection" (lub z niemieckiego "Noobschutz"). Przeglądając zakładkę Galaktyka łatwo zauważyć, że nicki graczy chronionych tą zasadą są zielone. Zasada ta działa w obie strony. Tak więc gracz mający 50 punktów nie zaatakuje gracza, który ma więcej niż 300 punktów (w zakładce Galaktyka nicki silniejszych graczy są czerwone).
Pamiętaj, że gdy przekroczysz granicę 5.000 punktów to możesz być atakowany przez wszystkich graczy, nawet tych ze ścisłej czołówki, mających często kilkaset razy więcej punktów od Ciebie!

Chciałem zaatakować (lub szpiegować) innego gracza i pojawił mi się napis "Flota nie mogła zostać wysłana! Z powodu Noobprotection (ochrona słabych graczy) ta planeta nie może zostać zaatakowana." Co to oznacza?
Osoba, którą chciałeś zaatakować (lub szpiegować) jest chroniona przez Noobprotection (Noobschutz), patrz pytanie powyżej.

Wysłałem flotę na planetę gracza, żeby go zaatakować. Podczas lotu floty okazało się, że ten gracz dostał noobprotection - noobschutz (lub wziął urlop). Co się stanie z moją flotą gdy doleci do tego jego planety?
Atak nastąpi normalnie. Sprawdzanie czy gracz ma noobprotection (lub urlop) czy nie, następuje tylko przy wysyłaniu floty.

Jestem początkującym graczem i wydaje mi się że nawet noobprotection nie da mi wystarczającej ochrony. Nie lepiej zrobić dodatkowe ograniczenia jeśli chodzi o siłę gracza i liczbę ataków?
Nie jest to konieczne. Lepszym graczom po prostu nie opłaca się atakować graczy słabszych gdyż przemieszczenie samej floty może być tak kosztowne, że łup z napadu nie zwróci strat. Dodatkowo jest to bardzo czasochłonne. Jeśli chcesz zniechęcić graczy silniejszych do atakowania cię stosuj taktyki ocalania surowców i floty.

Czy istnieją jakieś inne ograniczenia lub zasady atakowania niż bashing i noobprotection? Czy można atakować graczy nie będących w sojuszu? Czy gracze niezrzeszeni mogą atakować tych w sojuszach? Czy przed atakiem należy pytać gracza czy mogę go zaatakować? Czy zanim zaatakuje muszę mu wypowiedzieć wojnę?
Bashing i noobprotection to jedyne ograniczenia jeśli chodzi o ataki. Każdy gracz może atakować każdego gracza (nie ważne czy w sojuszu czy bez) o ile nie dochodzi do bashingu i o ile nie działa noobprotection. Przed atakami nie trzeba (a nawet nie powinno się!) pytać swojego celu o pozwolenie na atak. Nie jest również konieczne wypowiadanie wojny.

Skąd mogę wiedzieć, że ktoś ostatnio mnie atakował?
Jeśli ktoś cię zaatakował znajdziesz raport wojenny w zakładce Wiadomości. Należy pamiętać o tym, że wiadomości starsze niż 24h są kasowane. Jeżeli nie będziesz się długo logował to w zakładce Podgląd będzie miał informację o nieprzeczytanych wiadomościach, jednak w Wiadomościach już ich wtedy nie będzie (będą tylko te, które nie są starsze niż 24h).

Czy atak rakietowy liczy się do ogólnej liczby ataków? Ile mogę przeprowadzić takich ataków dziennie?
Atak rakietowy nie liczy się do ataków jakie przeprowadzasz flotą i nie ma żadnego ograniczenia co do liczby wysłanych rakiet międzyplanetarnych. Ograniczony jesteś jedynie tym, ile możesz ich maksymalnie posiadać w Silosie Rakietowym.

Czy gracz może się bronić przed rakietami międzyplanetarnymi?
Przed rakietami międzyplanetarnymi można chronić się budując Przeciwrakiety. Jedna taka przeciwrakieta automatycznie niszczy jedną Rakietę międzyplanetarną w chwili gdy ta dolatuje do planety. Uwaga: rakiet międzyplanetarnych i przeciwrakiet nie można zniszczyć zwykłym atakiem floty, a przeciwrakiety chronią tylko tę planetę, na której są wybudowane oraz ewentualnie księżyc przy tej planecie, jeśli taki księżyc istnieje.

Czy opłaca się inwestować w rakiety międzyplanetarne?
Raczej nie. Rakiety są drogie (patrz Cennik) i ich atak nie przyniesie ci żadnych szczątek na orbicie (gdyż po obronie nic nie pozostaje!) ani zdobytych surowców o ile nie zaatakujesz dodatkowo flotą. Kolejny minus to mały zasięg tych rakiet (patrz Wzory). Największą zaletą rakiety międzyplanetarnej jest to, że systemy obronne zniszczone przez nią nie odbudowują się. Czasem więc opłaca się atakować graczy szczególnie uprzykrzających życie - wtedy to kilku członków sojuszu może takiego złego sąsiada zbombardować i dobić to co zostało flotą.

Jak przeprowadzić atak rakietowy? Na jakiej zasadzie odbywa się taki atak?
Po pierwsze należy mieć 4 poziom budynku Silos Rakietowy i z poziomu zakładki Obrona wybudować przynamniej jedną Rakietę miedzyplanetarną. Po drugie, należy wejść do zakładki Galaktyka, odnaleźć planetę gracza, którego chcesz ostrzelać, kliknąć ikonkę obstrzału rakietowego (znajduje się koło ikonki wysłania wiadomości, jest to "karteczka z rysunkiem rakiety"), a następnie wybrać ilość rakiet i ustawić im cel (celem są jednostki obronne niszczone w pierwszej kolejności, w dalszej kolejności niszczone są jednostki obronne począwszy od najsłabszych, uwaga: jeżeli na planecie są rakiety międzyplanetarne to też mogą zostać zniszczone). Pod spodem znajduje się mały, guzik wysłania rakiet - "Atakuj". Atak rakietowy nie przypomina zwykłego ataku flot, gdyż rakiet nie można zawrócić i nie ma RW (tylko atakowany dostaje krótką informację o zniszczeniach, atakujący potrzebuje wykonać skan planety). Przykładowy raport jaki dostanie obrońca wygląda tak:
X Rakiety (lub "1 rakieta") z planety Nazwa [ Y:Y:Y ] sind (lub "ist") trafił w twoją planetę Nazwa Y:Y:Y !
X atakujące rakiety zostały zniszczone przez wyrzutnię przeciwrakietową (ten komunikat pojawi się jeżeli masz jakieś przeciwrakiety)
Ziele: (po niemiecku to znaczy Cele:)
Napotkana obrona
NazwaStrukturyObronnej LiczbaJednostekPrzedAtakiem( -LiczbaUtraconychJednostek ) - powtórzone tyle razy ile rodzajów struktur obronnych ma obrońca
Należy pamiętać, że takie rakiety niszczą jedynie budynki obronne (nie mają możliwości odbudowy) zostawiając w spokoju flotę wroga. Rakieta międzyplanetarna zadaje 12000 punktów obrażeń + punkty za technologię bojową. Rakiety mają swoją "sztuczną inteligencję" tzn. jeśli rakieta zniszczy mocniejsze działo, ale nie starczy jej punktów na zniszczenie następnego mocniejszego działa to niszczy działa słabsze (dokładną symulację można przeprowadzić w programie Raksim do znalezienia między innymi tutaj: http://www.ogame-pomoc.prv.pl/).
Po zniszczeniu całej obrony lub w razie jej braku rakiety międzyplanetarne wysłane przez agresora niszczą rakiety międzyplanetarne stacjonujące na planecie docelowej tak, jakby były to zwykłe budowle obronne.

Jak długo leci rakieta międzyplanetarna? Skąd mam wiedzieć jaki zasięg ma moja rakieta?
W tym samym układzie rakieta leci 30 sekund, poza układem leci 1 minutę na każdy układ.
Maksymalny zasięg tej rakiety (ilość układów jakie może pokonać w każdą ze stron od planety z której zostanie wystrzelona) jest podany w dziale Wzory.
Uwaga: jeśli Twoja planeta znajduje się na jednym z pierwszych lub ostatnich układów galaktyki, to zasięg rakiety będzie sięgał (z jednej strony) tylko do jej krańca. Jeśli przykładowo masz planetę w układzie [3:5:X] a wedle wzorów jej zasięg to 8 układów, to swoje rakiety będziesz mógł wysyłać w granicach wyznaczonych przez układy [3:1:X]-[3:13:X]. Zasięg nie przechodzi zatem na kolejną galaktykę.

Na jakiej zasadzie budynek powłoka ochronna chroni planetę?
Powłoka ochronna to struktura obronna, która przejmuje część obstrzału wrogiej floty. Nie jest prawdą, że przejmuje ona na siebie cały ogień wroga póki nie zostanie zniszczona. Jest to tylko jedna z jednostek obronnych, zatem szansa na trafienie w powłokę jest równa szansie trafienia w każdy inny punkt obrony (czyli wróg nie musi zniszczyć powłoki, aby mógł strzelać do działek). Powłoka ma jednak dużo punktów obrony, które regenerują się po każdej rundzie i jest całkowicie odporna na niewielkie ataki. Jest to dobra obrona w pierwszych fazach gry. Niestety na jednej planecie można wybudować tylko jedną dużą i małą powłokę ochronną, dlatego przy dużej ilości obrony lub wielkiej flocie wroga traci ona na znaczeniu.


ADMIN TEJ STRONY

Offline

 
Bez Debilnego spamu na czacie bo będzie ban 8|

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.metinboty.pun.pl www.ncw-hyde-park.pun.pl www.klub-pingwina.pun.pl www.manganime.pun.pl www.ulricknights.pun.pl