Konsorcjum Zaćmienie

GŁÓWNA STRONA SOJUSZU


#1 2011-11-02 14:48:19

Kudlaszcz

Admin

Zarejestrowany: 2011-10-31
Posty: 56
Punktów :   

FAQ STATKI I FLOTY

1.Co to jest flota i jak ją wysyłać?
Flota to zbiór statków, które wspólnie przemierzają przestrzeń kosmiczną. Statki znajdujące się na orbicie planety (w tym satelity słoneczne) nie są traktowane jako flota. Flotami zarządza się za pomocą zakładki Flota. Tam również wybierasz w okienkach liczbę statków dla danej floty, klikasz dalej, wybierasz współrzędne planety (oraz rodzaj miejsca docelowego: Planeta, PZ lub Księżyc) oraz szybkość przemieszczania, a na koniec typ misji (zależy od statków znajdujących się we flocie oraz miejsca docelowego). Pole "Surowce" służy do zabrania odpowiednich surowców na lot. Jeśli chcesz zrabować je z innej planety, zostaw te pola puste.
Uwaga: Satelity słoneczne z racji tego, że posiadają zerową prędkość nie mogą być przemieszczane między planetami.

2.Czy jest limit ilości flot? Czy jest limit ilości statków kosmicznych we flocie?
Maksymalna ilość flot zależy od poziomu technologii komputerowej - każdy odkryty poziom tej technologii umożliwia utworzenie nowej floty (przy zerowym poziomie tej technologii można mieć tylko jedną flotę). Każda flota może składać się z dowolnej liczby statków kosmicznych - nie ma tutaj żadnego ograniczenia.

3.Czasami przy wysyłaniu floty pojawia się komunikat "Komputery pokładowe zawiodły. Start się nie powiódł". Co on oznacza?
Komunikat ten wyświetla się kiedy są opóźnienia w przesyłaniu danych do bazy. Nic się nie traci, a flotę trzeba wysłać jeszcze raz klikając po prostu na zakładkę Flota.

4.Czym się różni misja "Stacjonuj" od "Transportuj"?
Opcja "Stacjonuj" jest dostępna tylko przy wysyłaniu floty na jedną ze swoich planet (lub księżyców). Flota wysłana z tą misją po przylocie na planetę docelową zostanie tam i wyładuje wszystkie surowce jakie przewoziła. Należy pamiętać o zabraniu deuteru na drogę powrotną, jeżeli na miejscu nie jest zbudowana kopalnia deuteru. Misję "Transportuj" można wybrać zarówno dla swojej planety, jak i dla planet innych graczy. Flota, która leci z taką misją, po osiągnięciu miejsca docelowego wyładuje wszystkie surowce jakie posiada i zawróci na planetę, z której wyleciała.

5.Z planety macierzystej chcę wysłać na swoją kolonię pusty transporter z opcją "Stacjonuj". Czy z kolonii będę mógł wysłać na planetę macierzystą transporter (zakładka Flota) z surowcami (z tej koloni), mimo że nie mam tam w ogóle Stoczni orbitalnej?
Tak. Potrzebny ci będzie jedynie deuter na drogę powrotną dla tego transportowca.

6.Dlaczego zawsze jak wysyłam flotę (z rozkazem innym niż Stacjonuj) to wyświetlają się dwa czasy, z których jeden jest dużo dłuższy?
Wyświetlają się dwa czasy ponieważ flotę w dowolnym momencie możesz zawrócić i wtedy będzie ważny ten drugi czas (czas powrotu).

7.Czym szczególnym wyróżnia się misja Stacjonuj gdy próbujemy zlokalizować ją za pomocą falangi czujników?
Gdy flota lecąca z misją Stacjonuj zostanie zawrócona przez jej właściciela, przestaje być w jakikolwiek sposób widoczna dla osób postronnych, skanujących galaktykę za pomocą falangi czujników. Pozwala to na wykonywanie stosunkowo bezpiecznych flet-save'ów (zobacz pytanie 20). Dodatkową własnością misji Stacjonuj jest fakt, że nawet gdy nie została zawrócona, to w oknie falangi można ją zobaczyć tylko w wypadku skanowania planety na którą ta flota została wysłana. Użycie falangi na planecie startowej nie da żadnych efektów.

8.Gdzie można sprawdzić ile mam statków i struktur obronnych?
Liczba statków i struktur obronnych widnieje w nawiasach przy nazwie każdego statku (budynku) w zakładce Stocznia lub Obrona. Ponadto dokładny spis statków znajduje się w zakładce Flota.

9.Czy flota ma jakiś koszt utrzymania, zabiera miejsce, potrzeba jej amunicji
Nie. Flota nie zabiera miejsca, a jedyna zapłata w postaci deuteru ma miejsce przy jej przemieszczaniu.

10.Co się dzieje gdy flocie zabraknie paliwa na drogę powrotną? Czy deuter, który się ukradnie może posłużyć za paliwo dla powracającej floty?
Zanim wyślesz flotę opłacasz jej drogę tam i z powrotem. Nie może więc zabraknąć deuteru gdzieś pośrodku drogi między Tobą, a Twoim celem.

11.Czemu flota wysłana z misją "Stacjonuj" spala tyle samo deuteru co z misją "Transportuj" lub "Atakuj"?
Flota wysłana z misją "Stacjonuj" tak naprawdę nie spala tyle samo paliwa co flota z rozkazem "Transportuj" czy "Atakuj" tylko po prostu zabiera od razu paliwo potrzebne na drogę powrotną. Jeżeli zechcesz zawrócić tę flotę, nawet zaraz po starcie, to nadmiarowe paliwo zostanie zużyte na powrót. Jeżeli jednak doleci do docelowej planety to połowa paliwa zabranego przy starcie zostanie tam wyładowana (UWAGA: jeżeli będziesz chciał wrócić z taką samą prędkością na planetę, z której startowałeś to musisz już sam pomyśleć o zabraniu odpowiednio większej ilości paliwa).

12.Wysłałem swoja flotę z misją Transportuj/Napadaj na planetę innego gracza. Jak szybko dowie się on, że moja flota do niego leci?
Jeżeli osoba ta jest w grze to nie będzie wiedziała, że twoja flota do niej leci do chwili wejścia w zakładkę Podgląd. Od chwili startu twojej floty wyświetlany tam jest odpowiedni komunikat (zależnie od typu misji komunikat ten będzie zielony - Transportuj lub czerwony - Napadaj) informujący z jakiej planety leci flota oraz czas jaki pozostał do jej przylotu na planetę (w zależności od poziomu Techniki szpiegowskiej gracz może otrzymać jeszcze dodatkowe informacje o liczbie i rodzaju statków w tej flocie - szczegóły w dziale Szpiegowanie). Teoretycznie więc osoba ta może dowiedzieć się o twojej flocie nawet sekundę po jej wysłaniu, jeżeli tylko wejdzie właśnie wtedy w zakładkę Podgląd.

13.Czy po wysłaniu floty na jakąś planetę można zmienić jej kurs na inną planetę?
Nie ma takiej możliwości. Jeżeli nie chcesz lecieć na daną planetę to możesz jedynie wrócić tam skąd flota wystartowała. W tym celu korzystasz z zakładki Flota i przycisku "Zawróć". Uwaga: zawracając flotę stracisz deuter wydany na ten lot.

14.Co oznaczają parametry techniczne statków?
Punkty strukturalne to punkty określające ile wydano metalu i kryształu na dany statek. Do tej wartości dodawane jest 10% za każdy poziom opancerzenia statków powietrznych (rozwój tej technologii nie skutkuje wzrostem kosztów budowanej jednostki).
Lekki myśliwiec ma 4000 pkt. struktur. (3k metalu + 1k kryształu).
Lekki myśliwiec (+ opancerzenie na 1 poziomie) ma 4400 pkt. struktur. (nadal kosztuje 3k metalu + 1k kryształu)

Osłona to zawsze 10% z punktów strukturalnych i określa liczbę "punktów życia" statku (hitpoints), czyli ile obrażeń może dany statek przyjąć zanim zostanie zniszczony.
Lekki myśliwiec ma 400 osłony (10% z 4000 pkt.strukturalne).
Lekki myśliwiec (+ opancerzenie na 1 poziomie) ma 440 osłony.

Uzbrojenie to moc broni czyli liczba punktów obrażeń jaką zadaje dany statek. Do tej wartości dodawane jest 10% za każdy poziom technologii bojowej.
Lekki myśliwiec ma 50 uzbrojenia.
Lekki myśliwiec (+ technologia bojowa na 1 poziomie) ma 55 uzbrojenia.

Tarcza to jakby dodatkowa osłona do statku, przy czym regeneruje się ona po każdej rundzie walki. Dla każdego poziomu technologii ochronnej liczba punktów tarczy wzrasta o 10%.
Lekki myśliwiec ma 10 tarczy.
Lekki myśliwiec (+ technologia ochronna na 1 poziomie) ma 11 tarczy

15.Co to są szybkie działa?
Szybkie działa to możliwość statku do atakowania większej liczby statków (obrony) przy jednym strzale. Liczba szybkich dział, które oddadzą strzał jest dla każdej rundy losowana, a rozrzut może być dość duży(w tabelce podane są wartości średnie). A oto wykaz statków które mają szybkie działa: Tabela - szybkie działa poszczególnych statków.

Więcej na temat szybkich dział znajduje się w temacie: Mechanizm szybkich dział - temat tabu?

16.Jaka jest prędkość floty, w skład której wchodzą różne typy statków? Czy żeby flota leciała razem to szybszym statkom muszę ustawić mniejszą prędkość, aby wolniejsze nadążały?
Nie. Zmniejszenie prędkości szybszych statków nastąpi automatycznie. Flota zawsze leci z prędkością najwolniejszego statku (a ilość użytego deuteru przez szybsze jednostki jest dopasowywana do tej najniższej prędkości).

17.Czy rozwijając Napęd spalinowy/impulsowy/nadprzestrzenny przyspieszę wszystkie statki?
Odkrycie nowego poziomu danego napędu przyspieszy tylko te statki, które z niego korzystają (patrz zakładka Technika bądź Wzory, punkt Zwiększenie prędkości dzięki napędom).

18.Do czego dokładnie służy recykler? Jak go wysyłać na misję?
Recykler to jedyny statek przetwarzający (zbierający) szczątki floty dryfujące w przestrzeni kosmicznej (inne statki nie mogą tego robić). Jego pojemność to 20k jednostek, więc jest w stanie pomieścić znaczne ilości metalu i kryształu. Żeby zebrać szczątki najpierw trzeba je znaleźć. Powinieneś przejrzeć pobliskie układy (zakładka Galaktyka) i sprawdzać czy przy jakiejś planecie (nie ma tu znaczenia kolor gracza, do którego ta planeta należy) znajduje się duże pole zniszczeń (obrazek w kolumnie "szczątki"). Ilość szczątków sprawdzasz najeżdżając kursorem myszy na obrazek symbolizujący pole zniszczeń. Gdy znajdziesz już dość zasobną "kupę śmieci", zapamiętaj jej współrzędne, wejdź do zakładki Flota, wybierz recyklery, następnie wpisz współrzędne szczątek i ustaw w menu rozwijanym PZ (Pola Zniszczen) zamiast Planeta. Następnie wyślij recykler z misją "Zbieraj" i czekaj, aż statek zgarnie szczątki (dołączenie do recyklerów innych statków, np. transporterów, nie zwiększy liczby zebranych śmieci, liczy się tylko ładowność recyklerów). Podczas pracy przy planecie (nawet wrogiej) recyklery nie są zauważane przez jej właściciela (nie jest w żaden sposób informowany o zebraniu śmieci przez recyklery innego gracza - może jedynie zauważyć, że z orbity zniknęły śmieci, ale nie będzie wiedział kto je zabrał) i są całkowicie bezpieczne (nie są atakowane przez obronę i flotę tej planety). Sam proces zebrania śmieci jest natychmiastowy. Jeżeli wyślesz za mało recyklerów to niezebrane śmieci zostaną na orbicie i każdy będzie mógł je zebrać.
Recykler ma pojemność 20.000 jednostek; standardowo zbiera z PZ po 10.000 metalu i kryształu (jeśli oczywiście jest ich tam tyle). Jeśli któregoś z minerałów jest na PZ mniej niż 10.000 to zabierana jest cała jego ilość, a wolne miejsce uzupełniane jest drugim z surowców.
Posiadacze kont Komandor mogą także wysłać recyklery bezpośrednio z menu Galaktyka, klikając na "Zbieraj" w oknie pojawiającym się po najechaniu kursorem nad rysunek pola zniszczeń. Wysłana zostanie taka ilość recyklerów (oczywiście jeśli jest ich wystarczająco dużo na planecie), która zapewni zebranie wszystkich surowców znajdujących się obecnie na polu zniszczeń. Opcja ta jest nieaktywna dla osób, które nie posiadają konta Komandor (im pozostaje wysyłać recyklery w sposób "tradycyjny" za pomocą menu "Flota").

19.Jak można ocalić flotę? Co to jest "fleet-save" (FS)?
Wiedząc, że floty w ruchu nie mogą być atakowane można wykorzystać ten fakt do ocalenia statków. Ustawiasz wówczas szybkość floty na 10% (przy małej prędkości płaci się mało deuteu) i ustawiasz jej cel tak, aby pasował Ci czasowo. Załóżmy, że idziesz spać i chciałbyś, żeby flota była bezpieczna przez te 8 godzin. Ustawiasz szybkość na 10% i szukasz planety takiej,do której dotarcie trwa 4 godziny (+ powrót 4 godziny). Taka taktyka zwana jest właśnie fleetsave'm.

20.Jaki jest najbezpieczniejszy sposób na "fleet-save"?
W początkowej fazie gry najlepiej jest wysyłać flotę z minimum 1 recyklerem na szczątki (PZ (Pola Zniszczeń)) z misją "Zbieraj", ustawiając oczywiście prędkość na taką, żeby flota wróciła kiedy już będziesz mógł ją nadzorować. Wszystkie surowce wysłane z tą flotą będą dostępne po jej powrocie. Bezpieczne jest też wysyłanie floty na swoją kolonię z misją "Transportuj" lub "Stacjonuj".
W późniejszej fazie gry, gdy gracze posiadają już księżyce, tak wysłana flota może jednak zostać namierzona przez falangę księżycową (więcej na jej temat w FAQ: Księżyce), co umożliwi silniejszemu sąsiadowi ustawienie ataku kilka sekund po powrocie Twojej floty, co praktycznie nie daje Ci szans na ucieczkę. Dlatego wówczas najbezpieczniejszą metodą jest wysyłanie floty z misją "Stacjonuj" (na swoją kolonię), a następnie zawrócenie jej o odpowiedniej porze, by powróciła na planetę wówczas, gdy Ty będziesz przed komputerem. Zawrócona flota z misją "Stacjonuj" jest bowiem niewidoczna dla falangi księżycowej, nie będziesz jej także widział w zakładce Podgląd (por. Pytanie 7).
Jeśli natomiast jesteś szczęśliwym posiadaczem własnego księżyca, to najskuteczniejszy FS możesz zrobić wysyłając swoją flotę z księżyca z misją "Zbieraj" na pole zniszczeń dowolnej z okolicznych planet. Tak wysłana flota jest całkowicie niewidoczna dla falangi księżycowej.
Więcej na ten temat: Calkowicie bezpieczny fs z moona, Bezpieczny FS - prawda czy fałsz??

21.Nie mam recyklera ani żadnej kolonii. Czy jest inny sposób na "fleet-save"?
Tak. Dobrym pomysłem jest robienie "fleet-save" na planetę, której właściciel ma przy nicku (i) lub (iI). Użytkownik taki nie logował się na swoje konto odpowiednio 1 lub 4 tygodnie. Ustawiasz odpowiednią prędkość i wysyłasz flotę z misją "Transportuj" (bez surowców) lub "Napadaj" (jeżeli gracz ten nie ma obrony lub ma słabą obronę, w tym przypadku można zabrać surowce z własnej planety, a dodatkowo jeszcze zrabować z atakowanej). W przypadku braku takich planet możesz również wysłać flotę na dowolną zamieszkałą planetę, jednak osoba, do której należy ta planeta różnie to może potraktować (nawet jako atak!). Najlepiej wtedy wysyłać flotę do kogoś, kogo się zna.


ADMIN TEJ STRONY

Offline

 
Bez Debilnego spamu na czacie bo będzie ban 8|

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.otssoft.pun.pl www.metinboty.pun.pl www.ncw-hyde-park.pun.pl www.klub-pingwina.pun.pl www.ulricknights.pun.pl